LLICENCIES D’ACTIVITAT

Llicència d’activitat

És el permís que atorga l’Ajuntament per posar en funcionament una activitat oberta al públic (bar, botiga, consultori mèdic, …) o establiments sense accés al públic (naus industrials, oficines sense atenció al públic, etc …)


 

El nostre propòsit

Tenim un objectiu: resoldre els expedients d’activitats d’una manera ràpida i econòmica, per tant, volem oferir-te la nostra sòlida experiència en la tramitació de l’obertura del teu negoci, i fer-ho a un preu immillorable.

Durant el procés d’obertura del negoci, l’ajudem a:

  1. Selecció del millor local perquè la inversió inicial que ha de fer sigui la mínima necessària. Un error en l’elecció del local, pot representar grans despeses econòmiques que haurien pogut ser evitables amb un correcte assessorament inicial per la nostra part. És per això, que volem fer el camí junts des del principi.
  2. Coneixement dels annexos corresponents a la vostra activitat, a fi de fer-ho tot amb el mínim necessari. Això pot representar un gran estalvi econòmic per a vosaltres.
  3. Tramitació del seu expedient amb l’empresa certificadora com TÜV Reihland, Addient, ECA, etc …
  4. Direcció facultativa durant l’execució de les obres perquè aquestes es duguin a terme ràpid, sense entrebancs i amb els mínims sobrecostos. Això només es pot fer amb un bon seguiment i una bona planificació.
  5. Certificacions. Tenim la possibilitat de fer tots els butlletins que et siguin necessaris. No hauràs de buscar un altre col·laborador.

 

Qüestions generals

Què es necessita per obtenir la llicència d’obertura o activitat?

Depenent del tipus d’activitat, dels metres quadrats, el local o nau industrial en la qual es va a desenvolupar l’activitat haurà de complir amb les normatives vigents d’incendis, electricitat, acústica, ventilació i accessibilitat entre d’altres.

Quant de temps es triga per obtenir una llicència d’obertura?

La llei 20/2009 de 4 de desembre el divideix en tres règims.

  1. Autorització ambiental
  2. Llicència ambiental
  3. Règim de comunicació

En els dos primers casos cal presentar la documentació i esperar la resposta de les administracions, generalment la resposta triga un mes, el cas de règim de comunicació (bars, restaurants, botigues, centres mèdics, …) s’obté la llicència en el moment que es presenta tota la documentació a l’ajuntament conforme el local compleix amb les normatives municipals.

En aquest últim cas l’ajuntament queda “assabentat” i es reserva el dret de realitzar les inspeccions a posteriori, en cas de no complir la normativa podran tancar el local, per això li aconsellem que triï bé al seu enginyer ja que és el que al final serà el responsable del compliment de les normatives.

Quina documentació es necessita per a una llicència d’activitat en règim de comunicació?

En general es necessita:

  • Projecte d’activitat redactat per enginyer i el certificat final d’instal·lacions.
  • Documentació relativa a la instal·lacions, certificat elèctric, certificat de l’aire condicionat, certificat d’incendis, etc …
  • Els certificats els expendran els instal·ladors que hagin realitzat les instal·lacions, en cas que superi determinats límits a més haurà de realitzar un projecte i certificat de l’enginyer.

Quines són les taxes de l’Ajuntament per a una llicència d’activitat o d’obertura?

Les taxes depenen de cada Ajuntament. En general és una taxa fixa i un impost per un% del pressupost d’execució del projecte d’activitat.

Quant costa econòmicament realitzar un projecte?

Depèn dels m² de la nau o el local i també del tipus d’activitat, si ho desitja pot sol·licitar-nos un pressupost sense cap compromís i els passarem la nostra millor oferta en menys de 24h.

Quant de temps costa realitzar un projecte?

En el cas de comunicació prèvia, nosaltres vam trigar entre 1 i 3 dies ja que en el moment de finalitzar els treballs ja disposem de tota la documentació necessària per a presentar a l’ajuntament. En resum, és el temps que es tarda a adaptar el local, si escau, a la normativa d’aplicació.